Είμαι μάρκα στην αγορά


ή μια προσέγγιση για το πώς μπορούμε να δούμε τον εαυτό μας ως προϊόν

Παγκοσμίου βεληνεκούς “προσωπικές μάρκες” είναι αυτές της Μητέρας Τερέζας, του Donald Trump ή του David Beckham, ανάμεσα σε πολλές άλλες. Όποια συναισθήματα και αν έχουμε για την κάθε προσωπικότητα, ο καθένας στον τομέα του έχει περάσει ένα ξεκάθαρο μήνυμα για τις αξίες του, για το τι συμβολίζει και είναι αναγνωρίσιμος στον κόσμο για αυτό.

Για τους αναζητούντες εργασία το χτίσιμο της προσωπικής τους μάρκας θα τους βοηθήσει στη διαδικασία εύρεσης εργασίας. Χτίζοντας την προσωπική μας μάρκα στην αγορά, θα καταφέρουμε να γίνουμε ορατοί στις εταιρείες εύρεσης στελεχών, τους κυνηγούς κεφαλών και τους υπεύθυνους προσλήψεων.

Για το personal branding μίλησε πρώτη φορά το 1997 ο αμερικάνος γκουρού του μάνατζμεντ Tom Peters. Αυτό που άλλαξε από τότε είναι η επανάσταση των κοινωνικών δικτύων που κάνουν τον καθένα μας πιο προσβάσιμο και ίσως πιο «διάφανο».

Υιοθετώντας τα 4Π της θεωρίας του μείγματος μάρκετινγκ για να περιγράψουμε ποιοι είμαστε επαγγελματικά, το προσωπικό μας μείγμα μάρκετινγκ θα μπορούσε να προσδιοριστεί ως εξής:

Προσωπική Στρατηγική

Πρόγραμμα για να την πετύχω / Περιεχόμενο στρατηγικής

Πρόσωπο

Ονοματεπώνυμο – Δεξιότητες – Προσόντα – Εμπειρία – Προσωπικότητα – Προσωπικό σήμα – Επιτεύγματα – Αξίες – Ενδιαφέροντα – Κύρος

Πακέτο αποδοχών

Μισθός ή εισόδημα από ελεύθερο επάγγελμα – Παράπλευρα οφέλη (έξοδα μετακίνησης, τηλεφωνίας, κουπόνια) – Άυλα οφέλη (εκπαίδευση, ανέλιξη, δημιουργία)

Προώθηση

Προσωπική προβολή – Δημόσιες σχέσεις – Δημόσιες ομιλίες – Αρθρογραφία – Ηλεκρονική & φυσική αλληλογραφία – Βιογραφικό σημείωμα

Πρόσβαση

Προσωπικό & επαγγελματικό δίκτυο – Διαδίκτυο (προσωπική ιστοσελίδα, ιστολόγιο, κοινωνικά δίκτυα) – Εφημερίδες & ένθετα εργασίας – Γραφεία εύρεσης εργασίας & Κυνηγοί κεφαλών – Ημέρες Καριέρας, Εκθέσεις, Εκδηλώσεις

* Τα 4Π του επαγγελματικού μου εαυτού

Ο συνδυασμός όλων των παραπάνω ενεργειών χτίζει το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα στην αγορά εργασίας που μας διαφοροποιεί από τους υπόλοιπους, στέλνει ξεκάθαρο μήνυμα στο κοινό ενδιαφέροντός μας και μας φέρνει πιο κοντά στην επιθυμητή επαγγελματική κατάσταση.

Κλείνοντας, έχει σημασία να τονίσουμε ότι το χτίσιμο της προσωπικής μας μάρκας προϋποθέτει συνέπεια με τον εσωτερικό μας πυρήνα. Η προσωπική μας μάρκα χτίζεται γύρω από ένα τρίπτυχο: τους στόχους μας, τις αξίες μας και τον χαρακτήρα μας. Η Μητέρα Τερέζα αποτελεί παγκόσμιο σύμβολο της έμπρακτης αγάπης και ανιδιοτέλειας. Εμείς στον δικό μας μικρόκοσμο και τα στενά όρια του επαγγέλματός μας τι συμβολίζουμε;

* Μια πολύ καλή αρχή για να πάρετε πολύ πρακτικές και προσωπικές συμβουλές για το πώς μπορείτε να χτίσετε την προσωπική σας μάρκα είναι το Εργαστήρι Επαγγελματικής Καθοδήγησης που διοργανώνει η CVexperts στην Αθήνα στις 14/03/2012 στο BCA – Οικονομικό Κολλέγιο Αθηνών. Δείτε περισσότερες πληροφορίες εδώ: http://cvexpertscareercamp.blogspot.com/

** Ενδιαφέροντα άρθρα:

http://www.fastcompany.com/magazine/10/brandyou.html

http://www.transformleaders.tv/yourpersonalbrandyourcharacter/

http://insiderbrandingsecrets.com/5-personalbrandinglessonswecanlearnfromdonaldtrump/

το ανατρεπτικό

http://theantisocialmedia.com/antisocialmedia/11-crappypersonalbrandingtips/

και η μελέτη περίπτωσης